• خانه
  • اخبار
  • عنوان New Warriors مارول، چشم هایتا را ضد عفونی کنید!

عنوان New Warriors مارول، چشم هایتا را ضد عفونی کنید!

سری کمیک New Warriors همیشه قهرمانان جوان- نوجوان را با هدف الگو بخشی معرفی می کرد. حال به نظر می رسد بیگانگان فضایی کنترل مدیران مارول را به دست گرفته و قصد دارند با نابود سازی مغز نوجوانان مقدمات حمله به زمین را فراهم کنند. به ظن بنده این تنها توضیح منطقی ای است که می تواند بلای نازل شده سر این عنوان را توجیه کند.

مارول در یک تریلر کاراکتر های جدید این سری را معرفی کرد که با بازخورد بسیار منفی کاربران رو به رو شد. در زیر نگاه مختصری به این شخصیت ها میندازیم.


1- Screen Time
نوجوانی که علاقه وافری به میم های اینترنتی داشت و پس از استشمام گاز آزمایشی اینترنت پدر بزرگش! به صورت ذهنی به اینترنت متصل شد. (به جان شما سرکاری نیست، می توانید در سایت رسمی مارول عین این کلمات را بخوانید.)
وقتی در توصیف روحیات کاراکتر خود عنوان می کنید که او به میم های اینترنتی علاقه زیادی داشت، با شیپور در گوش تک تک خوانندگانتان فریاد زده اید که او تک بعدی و کاملا پوچ است.


2-Trailblazer
دختر عادی ای که قاطی دنیای سوپرهیرو ها شده است. کوله پشتی او یک جیب ابعادی است که فضای بی نهایت دارد و می تواند اشیاء مختلف و ناشناخته ای را از آن بیرون آورد. او خودش را یک سوپرهیرو نمی داند و ادعا می کند قدرتش را از خدا گرفته، ولی نه خدایی که ما می شناسیم.
تنها الگویی که از این “ابرقهرمان” می توان گرفت دیابت و علاقه زیاد به خوراکی است. فکر نمی کنم هیچ دختر نوجوانی به خود بگوید : اوه خدای من، چه قدر دلم می خواهد مثل “تریل بلیزر” زیبا و قوی باشم و روزانه ده کیلو شکلات بخورم تا از دیابت و چربی زیاد سکته کنم!

3- Safespace and Snowflake
دوقلو هایی که قدرت های ذهنی دارند. Snowflake می تواند شوریکن هایی به شکل snowflake (دانه برف) به وجود آورد و آن ها را پرتاب کند. او  خود را نه زن و نه مرد می داند.
حقیقتا کسی که پیشنهاد چنین قدرتی را داده باید وارونه دار زد تا شاید کمی خون به مغزش برسد! اگر او توانایی های ذهنی دارد، چرا فقط باید برف به وجود بیاورد؟ اصلا برف به ذهن چه ربطی دارد؟ گیرم که ربط دارد و با منطق هم جور در آمد، چرا حتما باید شکل دانه های برف باشد؟! ظاهرا مزخرفاتی که به نام جنبش های برابری حقوق اقلیت ها در آمریکا به تازگی دائما در تیتر ها ظاهر می شود، راهش را به دنیای کمیک هم باز کرده. کسی که نمی تواند تصمیم بگیرد مرد است یا زن، چگونه می تواند الگوی نوجوانان و کودکان باشد؟
Safespace می تواند میدان نیرو به وجود بیاورد، ولی فقط وقتی که بخواهد از کس دیگری محافظت کند!
نکته آزار دهنده این است که عموما در سراسر دنیا صورتی رنگی دخترانه محسوب می شود، نویسنده این کمیک در یک مصاحبه عنوان کرد برای از بین بردن این تصور Safespace که یک پسر است صورتی می پوشد و خواهرش که مشخص نیست خواهرش هست یا برادرش آبی! جای این نویسنده عزیز در تیمارستان است نه پشت میز نویسندگی.

مدتی است که هالیود و رسانه های آمریکایی سعی می کنند چنین تفکراتی را وارد دنیای سرگرمی کنند. چه گیم باشد چه فیلم. چه کمیک باشد چه کتاب. چندی پیش فیلم سینمایی پرندگان شکاری که به گفته بازیگران و تهیه کنندگاش قرار بود برای زنان الهام بخش باشد، مفتضحانه شکست خورد. محتوی این فیلم بیش از فمینیستی بودن، مسیر ضد مردن بودن را طی کرد و نتیجه اش را هم دید. به نظر می رسد مارول از دیسی درس نگرفته و قصد دارد چنین حرکتی را در قالبی دیگر پیاده کند. صرفا به عنوان طرفدارانی که دستشان به هیچ جا بند نیست فقط می توانیم دعا کنیم که پس انتشار این کمیک، فیلم های آینده مارول و عناوین شاخصش به این ویروس آلوده نشود.

حتی مقایسه این دو گروه با هم مضحک است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 81
دوست نداشتم: 110
میانگین امتیازات: 0.74

۳ دیدگاه در “عنوان New Warriors مارول، چشم هایتا را ضد عفونی کنید!

یعنی واقعا چی تو کله ی این اساتید مارول هست من که نمیدونم. من که از دو سه ماه پیش دیگه هیچ کمیک مارولی به غیر از سری انگویینگ مردعنکبوتی شگفت انگیز نمیخونم. اونم فقط به خاطر اسپنسر و داستان های واقعا خوبی که داره می خونم. اگرم مارول بخونم کمیکای حداقل مربوط به دو سال پیشش رو میخونم. واقعا دارن گند میزنن به مارول. یا شایدم خود مارول داره گند میزنه به خودش. شاید یکم بازنشستگی برای اساتیددددددد مارول بد نباشه یکم هوا بخوره به کله شون.
به هر حال خسته نبشید بابت پوشش این خبر چه قدر خندیدم😂😂. دمتون گرم.

جسارتا نمیشه فقط با یک اورجین شخصیت رو قضاوت کرد اگر دقت کنید اورجین فلش هم همین قدر مظخرف است ولی شخصیت موفقی هست باید دید داستانهای امها چطور هست

فقط ارجین نیست که این شخصیت و کمیک ها فقط با هدف تحمیل کردن عقاید مزخرف به نوجوان ها منتشر میشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *